Markafoni, Limango, Trendyol ve 1V1Y, indirimli alışveriş fırsatı veren güncel sitelerden önde gelenleri. Genel özellikleri ise indirimli ürünlere sadece üyelerin ulaşabilmesi. Yani vitrine bakabilmek için bile kapıdan içeri girmeniz gerekiyor. Kısacası login olmak zorunlu.
Ben de bu sitelerin login aşamasında yaptıklarına bakmak istedim.
Ben de bu sitelerin login aşamasında yaptıklarına bakmak istedim.
Markafoni, mağazasına gelen her müşterisinin anahtarını unutmaması gerektiğini düşünüyor ki "BENİ HATIRLA" opsiyonu sunmamış. Beni hatırla butonu login sayısını 1/5 oranında artıracaktır. Her geçen gün bu tarz sitelerin arttğını ve onlarca şifreyi hatırlamak zorunda kaldığımız düşünürsek beni hatırla opsiyonu hayat kurtarıcımız haline gelebilir. Bu arada markafonin iphone uygulamasında bu opsiyonun kullanıldığını da hatırlatalım veÜstadın (Hasan Yalçın) bir bildiği vardır diyerek kapatalım.
1V1Y ise ana sayfasını default "yeni üye kayıt" ile açıyor. Bunu yapabilmeniz için günlük login olan yeni üye sayısının eski üyelerden daha fazla olması gerekiyor. Sitenin ilk günlerinde bu yapının kullanılması doğru ama üye sayısının yükselmesi halinde sitenin "ÜYE GİRİŞİ" ile açılması login sayısını 1/15 oranında artıracaktır. Ayrıca zaten üyeyim ifadesi yerine "ÜYE GİRİŞ" ifadesi kullanılmasını öneririm, "zaten" ifadesi olumsuzluk içerir.
Limango login sayfasında bir uzun bir de kısa input alanı kullanmış ve bu alanlar için başlık(e-mail,şifre vb) kullanmamış, bu alanların içine örnek yazması kulllanıcı kitlesinin bayanlardan oluştuğunu düşünürsek işi 1/8 oranında kolaylaştıracaktır.
Trendyol ise Private Shopping iştahını kabartan bir yapı kullanmış ve üye olmayanlara sadece vitrini göstermiş ve bir tık ötede login bilgilerini istiyor. Ama yine aynı hata "Beni Hatırla" butonunun eksikliği!
Private Shopping Türkiyedeki ilk günlerinde, üyeliği arkadaş tavsiyesi ile gerçekleşiyordu ve ağızdan ağza pazarlama yöntemiyle büyük kitlelere ulaşması hedefleniyordu. Bugünlerde çoğalan benzer siteler arasında kaybolmaya başladığımızı düşünürsek, "beni hatırla" opsiyonu dışında yeni yöntemlerin kullanılması kaçınılmaz görünüyor. Örneğin sadece mail adresi ile login olup, siparişlerinize bakmak istediğinizde şifre sorulması şuan için maliyeti düşük geliştirmelerden birisi olabilir bence.
Yeni Üyelik ekranı için olması gereken nedir derseniz, yandaki örneğe bakabiliriz, üyelik aşamasında isim, email ve telefon numarası sormuşlar, ayrıca üyeliği daha cazip hale getirip üye olan herkese 10 Pound (30 TL) gibi yüksek bir bonus vermişler. bir diğer örnek ise facebook connect kullanılması (hala markafoni'den haberdar olmayan türk kadınları olduğunu düşünürsek facebook güzel bir iletişim aracı)
Sonuç: Private Shopping sitelerinin giderek artması, farklı olanın kazanması anlamına gelecek.
Nasıl mı ? Alışveriş siteleri interaktif hale getirip 2. el kıyafet satışı yaptıracak olması gibi...eskileri atmayın derim..
www.markafoni.comwww.markafoni.comwww.limango.comwww.1v1y.com
2 yorum:
Güzel ve açıklayıcı bir site tebrikler
güzel siteler
Yorum Gönder